Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-16, 10:51   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satire om innvandring - burde man la være?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det var noen her inne, nokon?, som skrev at satire skal sparke oppover.
Og det synes jeg man ikke helt får til når man beveger seg inn på religion.

Jeg havnet i en skikkelig håpløs diskusjon på facebook da jeg synes en satire basert på hijab-frisør-saken var dust. Det var vel hakket før jeg ble beskyldt for å ha mensen, da jeg var så frekk å ymte frempå at jeg synes hele satiren var skivebom.

Greia er vel at disse satirenyhetene Polyanna sikter til, egentlig sparker mot disse idiotene som tror på dem. Problemet er at de som blir sparket, ikke forstår det selv.

Dette er jo egentlig samme diskusjon som nå foregår i USA rundt "fake news". Dette har jo blitt en helt egen inntektskilde, og er virkelig helt forskrudd. Jeg leste et intervju med en produsent av slike fake news, og han fortalte at de hadde prøvd å lage demokratiske fake news også, men demokratene beit ikke på. Republikanerne, derimot. Han prøvde seg på at dette egentlig var satire, uten at forklaringen hans holdt helt vann. Så ja, det er problematisk når folk rett og slett er for dumme.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat