Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-23, 20:16   #19
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.863
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste fylte horn?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Altså, vi fyller dem stort sett bare med ost og skinke da, og noen med pesto og ost, til hun som ikke er så glad i skinke men som elsker pesto. Anyway, jeg bruker følgende oppskrift til deigen:

1kg hvetemel (luksusversjonen har bare fint mel, men kan selvsagt også bruke grovt)
50g sukker
10g salt
1pk tørrgjær
50 g smør
5,5 dl h-melk
1 egg

(bakes på vanlig måte som gjærdeiger flest, dvs blander det tørre i bollen, smelter smøret og har oppi melka med egget rørt inn, og varmer det til fingervarmt, heller det i bollen mens maskina går, og lar det elte i minst 10 min, forheves og etterheves på vanlig måte).

Kjevles til to runde "leiver" som deles opp i 8 "pizzastykker" hver, også legger jeg på en skive ferdig skivet ost (eller et par skiver skåret med ostehøvel), og en skive påleggskinke på hver, før jeg ruller dem sammen. Evt smør jeg en klatt med pesto ut over hver sektor og legger på ost. Pensler med egg og strør på litt revet ost på toppen før steking.

Har prøvd meg med diverse annet fyll, men det er disse to variantene jeg alltid kommer tilbake til, det er dem som slår best an her i huset.

Disse lagde jeg i dag. Fikk beskjed om at de måtte jeg lage veldig mange ganger til.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat