Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-17, 22:05   #53
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.837
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Jeg hadde ansvar for det ikkereligiøse alternativet på skolen min. Det er snekret sammen etter boka, og er akkurat like stemningsfullt eller kjedelig, alt etter hvem som uttaler seg, som det kristelige opplegget. Etter at vi startet med skikkelige opplegg, med god informasjon og med påmelding til det ene eller andre opplegget, har vi fått ca 20% deltakelse på det ikkekristelige alternativet.

I jobbkommunen min har politikerne bestemt at det SKAL være gudstjeneste. Det vet jeg egentlig ikke om de har lov å bestemme, siden reglene sier at dette skal være avklart m foreldre og elever. Jeg vet skoler som hadde opplegget sitt helt på halv tolv, og absolutt ikke tok ansvar for å få til gode alternativer og god nok informasjon.

Mine unger velger selv, og vil ikke i kirken uansett hva som er av alternativer. Ene guttungen min sa at han skulle ta skolegudstjenestesaken m rektor selv i år. Og så parkerte han rektor i SU, og fortalte ham hva han hadde og ikke hadde lov til, siden han var helt på viddene i år også. Skolen er ikke i mål ennå, men opplegget er bedre enn i fjor.

På barneskolen hadde de påmelding til ett av to opplegg, men skolen feilinnformerte om det ikkereligiøse alternativet, og kalte det "ordinær undervisning på skolen". Vi ringte og sa fra at dette kunne de ikke gjøre, men de mente de var innafor, så da ble det skriftlig henvendelse om saken i stedet. Da viste det seg at det IKKE var ordinær undervisning de hadde tenkt ut likevel, men et koselig opplegg som guttungen syntes det var kjekt å være med på. Jeg tror de bare ikke ville informere om at det faktisk var et kjekt opplegg, for da kunne jo ungene ha lyst til å velge det framfor kirka. -Det har i hvert fall vært argumentasjonen før. .

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat