Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-17, 13:58   #39
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juridisk abort

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis man ønsker juridisk abort, har man vel neppe den samme ansvarsfølelsen for barnet som vi andre har, og dermed handler det om penger og makt. Forslag som dette fremmes av menn som hater kvinner og hater at de er fratatt den makten de hadde for bare få tiår siden.

Jeg kjenner til flotte kvinner, som har søkt om abort. Av helt, HELT andre årsaker enn mangel på ansvarsfølelse og penger eller makt. Tvert i mot, vil jeg si. Skulle deres grunner for å ikke ønske å bli foreldre, være så ganske annerledes enn menns? Jeg klarer ikke helt se hvorfor utgangspunktet for å ikke ønske et foreldreskap skal være så farget av makt og griskhet hos menn, mens hos kvinner antar man at det er ganske andre årsaker som ligger bak et ønske om å avslutte et svangerskap. Jeg tror at følelsen av avmakt, ansvarsfølelse og bekymring for om man strekker kan være ganske jevnt fordelt blandt kjønnene. Og hvis det er sånn, at to som er blitt gravide ikke samarbeider godt, eller til og med samarbeider dårlig, må vi jo nesten anta at dette er en kilde til gjensidig uro, altså også hos far.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat