Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-18, 09:56   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror jeg har sagt det før, men min erfaring er at folk ansatt i kommune/skole, universitet og lignende offentlige virksomheter er de som oftest bruker jobbmailen privat. Det baserer jeg på epost-lister for klassen og fra styreverv i borettslag og frivillig organisasjonsliv.

Har derimot aldri sett folk ansatt i datafirma bruke jobbmail, - og heller ikke de av foreldrene jeg vet som jobber i ikt-avd i de offentlige virksomhetene jeg nevner.

Det er vel nå jeg skal si at hos oss er det mannen som bruker jobb- og privatmail om hverandre, mens jeg aldri bruker jobbmailen min privat. Han jobber i datafirma, jeg jobber i kommunen.

Jeg har mer følelsen av at folk som jobber i små, privateide firma, gjerne som de driver selv, er de som oftest bruker jobbmailen sin privat. De som jobber i store selskap, eller i det offentlige, har tydeligere skille på dette. Men det er ikke sikkert det stemmer i det hele tatt. Jeg skvetter heller ikke nevneverdig av å få privat e-post fra folks jobbmail. Jeg er ikke så skvetten av meg. Det er kun i jobbsammenheng jeg har blitt forvirret og lurt på om spørsmålet kommer fra et firma eller fra en privatperson. Men som regel er det også ganske tydelig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat