Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-08, 15:39   #31
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De sinte guttene og jentene

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Selv drikker jeg Herbalife Shake til frokost, der sammensetningen er perfekt og innholdet er 100% naturlig. Det liker 1-åringen min også, så hun får noen slurker hun også. Midt i blinken som ernæringsdrikk og de som vil ha et alternativ til et karbohydratrikt måltid.

Jeg er meget skeptisk til at man blir for rigid i sine tanker om kosthold dersom det ikke foreligger f.eks. cøliaki som tilsier at man må ha et glutenfritt kosthold. Det er nokså vanlig å vårt samfunn at unge mennesker utvikler spiseforstyrrelser av ulik art og der ser det ut til at vi mødre må ta mye av "skylden" for det.

Når jeg hører om at små barn får Herbalife shake blir jeg forundret og bekymret. Det er langt fra noe godt kosthold å drikke slikt med mindre man har et problem med å få i seg nok næring og da er ikke Herbalife det som anbefales først og fremst, i alle fall ikke i følge de ernæringsfysiologer som jeg har arbeidet med.

Selv strekker jeg meg til proteinshake i perioder hvor jeg ikke klarer å ta til meg nok mat men ville aldri gitt slikt til et barn. Min sønn er 16 år gammel og selv han får ikke lov til å dytte slikt i seg.

Når alt det er sagt så mener også jeg at vi foreldre har et stort ansvar ovenfor våre barn, større enn vi noen ganger evner å fatte tror jeg.

  Svar med sitat