Tråd: Excel-hjelp
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-19, 21:21   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Excel-hjelp

Tusen takk til Banana for god hjelp i går.
Nå har jeg stått fast på et nytt problem i dag, det har gått nesten hele kvelden på det og jeg finner ikke ut av det. Skjønner ikke helt hvordan HVIS og FINN.RAD formlene som foreleseren mente var de viktigste i dette emnet passer inn i følgende oppgave:

Firmaet Bugge & Bang Betong AS har et vedtak som gir arbeidstakerne bonus dersom firmaet går
godt. I celle B8 skal du regne ut hvilket beløp som skal utbetales i bonus. Bonus beregnes trinnvis.
Reglene er som følger:
 Det skal ikke betales ut bonus dersom driftsresultat(B6) er mindre enn 1 000 000,- (B12).
 Det skal betales ut 10 % bonus(C12) av driftsresultat mellom 1 000 000 (B12) og 3 000 000,-
(B13)
 Det skal betales 20 % bonus (C13) av driftsresultat fra 3 000 000,- (B13) og oppover. (I tillegg
til pkt. b.)

Har heldigvis fått til alle de andre oppgavene så nå er jeg snart i mål med min første obligatoriske universitetsoppgaven noen sinne.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat