Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-20, 17:16   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du brød?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg og heldigvis resten av de jeg bor sammen med, synes brød oppbevart i plast er uspiselig. Jeg vil heller ha brødet litt tørt enn med den ekle konsistensen skorpen får i plast. Jeg hører derfor på brødekspertene, blant annet Morten Schakenda, og oppbevarer brød enten i papirposen det kommer i eller i en selvsydd pose laget av kjøkkenhåndklær i lin/bomull. Jeg har også en Bodum brødboks, men den blir sjelden brukt.

Vi kjøper 8-10 brød om gangen, skjærer opp i butikken, pakker i papirposen og legger brødene i fryseren. Det tas opp ett og ett brød. Det tiner på et blunk og skulle det være tomt for tint brød, så puttes et par skiver i brødristeren. Ett brød holder i ca et døgn hos oss før det er tomt.

Jeg tenker ofte på all plastemballasjen som egentlig er unødvendig når alle skal putte et brød som allerede har en papirpose oppi en plastpose. Det blir ganske mange poser i løpet av et år for en familie! Det er ren søppelproduksjon. Brød skal ikke i plast, man får jo sjelden brød i plast på et bakeri?

Jeg bruker de hullete plastposene som følger med mange brød i butikken om igjen, selvsagt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat