Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-18, 13:31   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket garn til å hekle teppe med bestemorruter?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Æsj, problemet med finull er antakeligvis at det klør for mye til at noen vil ha det over seg i sofaen. Jeg lurer på om en blanding av bomull og ull kunne vært noe? Stivt nok til å se pent ut i sengen, og samtidig lunt? Eller bedriver jeg ønsketenkning nå?

Min erfaring med ull/bomulls-blandinger er at du får det verste fra begge verdener ... Det lille jeg har laget i blandig har sugd til seg alt av skitt og vært umulig å få skikkelig rent (må vaskes som ull). Og det er tungt som bomull, og har liten elastisitet (det siste teller en god del for slitasje). Jeg tenker at Alpakka kanskje blir det beste valget? Selv om det ikke er like slitesterkt som ull, er det varmt, lett og mer elastisk enn bomull. Det vil loe mer enn ull og slites fortere. Men du må jo like det ferdige produktet, ellers er det liten vits.

Er dette et sengeteppe (pynt) eller ett som skal være i sofaen (i bruk)? Pyntetepper er utsatt for midre slitasje

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat