Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-19, 00:22   #100
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Leser denne setningen på nytt igjen. Mener du at de som er fremmedkrigere blir holdt igjen mot sin vilje, og ikke får returnere til Norge? I hvilken sammenheng brukes tilhørighet og tilstedværelse ikke som argument for fremmedkrigerne?

Jeg mener det argumenteres med at afghanere uten botid i Afghanistan ikke skal tilbake dit fordi de aldri har bodd der (og ikke har reell tilhørighet), samtidig med at barn uten botid i Norge skal hit fordi de er norske. Tilhørighet, statsborgerskap og botid (og foreldrenes statsborgerskap) kan enten ekskludere eller inkludere.

Selvsagt er det store ulikheter, ikke minst på landene det gjelder, men rent prinsipielt så er det liknende utfordring - hvor hører man hjemme. Og hva er "hjemme"? Fremmedkrigere har jo i tillegg gjort seg til tjenere av en fremmed (krigsmakt) så for dem gjelder vel andre regler enn sivile (uten at jeg kjenner jusen i dette).

Slik forsto jeg innlegget, hvertfall

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat