Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-20, 11:55   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er lov å innrette seg med i naturen?

Nei, man kan campe 2 døgn på samme sted i utmark https://www.miljodirektoratet.no/for...sretten/telte/

Nå er det sagt at dette er kommunal grunn, men jeg er selv grunneier og eier en god del utmark og ville syns det var ubehagelig om folk tok seg til rette på en slik måte på min eiendom. Jeg legger mer enn gjerne til rette for at folk skal kose seg og drive friluftsliv, og har bl.a sagt ja til å ha en blåmerka sti over eiendommen rett forbi huset.

Problemene med det er at det fort baller på seg, og da blir det grunneier som sitter med ansvaret. Om noen lager en leir og lar det bli stående eller forsøpler er det jeg som må rydde opp. Når det har falt et tre over stien jeg har vært grei å la gå over min eiendom kommer folk og klager og spør når jeg skal rydde det bort. I går da vi satt oss for å spise søndagsmiddag ble det et voldsomt leven rett utenfor hagen, da var det en privatperson som kom med ryddesag for det var jo en blåmerka sti må vite, og da kan jo hvem som helst komme med sag på min eiendom (da hadde han sagd seg gjennom flere hundre meter av vår eiendom før han kom til huset)


Sist redigert av Galathea : 22-06-20 kl 12:00.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat