Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-08, 08:42   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.238
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat til jente på 13 mnd?

Vi har ei jente som er elendig til å spise. Passer derfor på å ha sunne snacks tilgjengelig, siden hun stort sett lever på snacks.

Jeg har alltid fullkornspastaskruer med olje eller smør ferdig i kjøleskapet. Hun spiser de både varme og kalde.
Grove pitabrødtrekanter med smøreost.
Ostebiter.
Eplebiter. (har alltid ferdig oppskjærte i kjøleskapet)
Agurkstaver.

Jeg vet akkurat hvor vanskelig det kan være! Men jeg tror trikset er å enten kutte snacks totalt, eller om du har en jente som min, som heller vil småspise bittelitt av gangen enn å spise store måltider, så må du kunne tilby sunne snacks til enhver tid.

Frøkna her har fram til nå hatt helt noia av å blande to ingredienser. Først pasta, så erter, men aldri blandet. Nå kan hun faktisk spise pasta med saus, men det har tatt et år. I går prøvde jeg pasta med saus OG erter, og det ble ikke godt mottatt.

(uff. jeg leste nå at hun faktisk har begynt å spise bedre, så bra! da blir deler av innlegget mitt feil, men tipsene gjelder jo! )

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat