Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-12, 10:34   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om og erfaring med søtningsmidler

Da har jeg lagd marsipan etter denne oppskriften:

420 g finmalte mandler
2 ss Cocosa sukker
2 ss Steviosa sukker
3 eggehviter
1 ss cognac (kan sløyfes)

Jeg hadde ikke i cognac i massen fordi jeg fylte marsipankulene med cognacmarinerte rosiner. Også trakk jeg kulene med 70% sjokolade smeltet sammen med litt Cocosa Virgin.

Smaken ble god, men marsipanen var for tørr. Noen som har noen tips til forbedring? Hadde det hjulpet med cognac i massen? Mer eggehvite? massen blir vel ikke like seig som vanlig marsipan fordi det ikke er melis i, kanskje?

Jeg fant oppskriften på dette nettstedet. Mange fine oppskrifter med søtningsmiddel, og også gluten- og melkefri mat.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat