Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-20, 16:54   #21
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Turanbefalinger på Strandalandet, Ryfylke

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ut.no: «Er du ikke vant til å gå fotturer i fjellet, er nok ikke dette den rette plassen å begynne». (Om Reinaknuten.)

Frøy, hjertelig takk! Jeg tror ganske sikkert at det var den kraftstasjonen vi parkerte ved i går. Dessverre var stiene transformert til bekker og bekkene til elver. Vi var der Liarvatnet begynner.

Da var det ikke der dere parkerte, da er det det jeg kalte for Dalen lengre oppe, kraftstasjonparkeringen er ned til høyre rett etter betongverket.

Jeg glemte jo å reklamere for et av de beste tiltakene, Folkehjelpen selger på Sport1 noe som heter 10 på tur, hvor du får et hefte med turer, samt en liten gave for en 100 lapp mener jeg. Da er det bokstaver på toppene og dere er med i trekningen om premier.

Hva som blir favoritten er litt etter hva man er ute etter, bratt motbakke, fin skog, vann eller bare en rusletur på skogsvei.

Tunglandsfjellet, Førlandsåsen, Småkrokane, krokafjell, Hamrane og Barkafjellet er alle topper med fin utsikt og rimelig lette. Kjortåsen er en anne topp, men den er nok litt kort for en søndagstur.

Fra parkeringen til Regnaknuten finner man også Gramsfjellet og Krossfjellet(Krossen). Og om man har noen litt flyinteresserte så er det også deler etter en flystyrt lengre mot Jørpeland parkere da med vannverket og går inn grusveien til du treffer et skilt med dette. Med utgangspunkt i nevnte vannverk finner du også skiltede turer til Krokafjell, småkrokane, Skartjøda og Førlandsåsen.

Jeg har nå bare nevnt det jeg ser fra min egen stue eller har mulighet til å nå med å ta på meg skoene hjemme å gå til. Tror det er en underdrivelse å si at jeg bare elsker naturen her.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat