Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-17, 15:11   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Enkel makeover til kjøkkenbenk

Jeg hadde tenkt å bytte ut benkeplaten vår, den er veldig stygg og slitt.

Men så viser det seg at vi da må demontere halve kjøkkenet. Har tre vitrineskap som hviler oppe på benken, så da ser det ut til at det blir for stort prosjekt.

Benkeplaten er tre-look-alike. Men det går ikke an å slipe den, det er ikke noe å slipe i, men den har ikke holdbarheten til en laminatplate heller, så ikke skjønner jeg vitsen med den benkeplaten.

Ting jeg har tenkt kan gå an:

folie (men er vel sistevalget, det varer vel veldig kort)

flislegge. Bør kanskje funke? Har i tillegg en kjøkkenøy som kan få en "jobbebenk" i annet materiale.

Har også sett noen legge et tynt lag "betong" utenpå. Men ikke passer det helt i stilen og ikke tror jeg det holder seg spesielt godt.

Maling??

Andre forslag?


Kjøkkenet er et slags "herregårdskjøkken" i kremhvitt med bøkemønstret benkeplate. Tar i mot kreative forslag med takk. Kjøkkenet er ti år gammelt og håper det kan holde litt til. (vi holder på bytte ut hvitevarer nå - og koketoppen til 20 000(!) er i ferd med å gå. Bytter vi benkeplate så står vi mer fritt til å velge en annen dimensjon, så det er sånn diskusjonen kom opp.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat