Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-17, 19:36   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde Jesus en biologisk far i virkeligheten?

Mannen din har nok rett i at jomfrufødselen ikke er så viktig i «moderne» teologi, og at det vi/jeg tenker på som «moderne» kristne ikke tror at dette er noe som faktisk skjedde. Det du snakker om, om hvor viktig det har vært at Maria var «ren», tror jeg er veldig relevant for mer middelaldersk teologi, og at det helt klart gjenspeiler et kvinnesyn som var nettopp middelaldersk.

Det finnes jo helt klart kristne i dag også som tror på at Maria var jomfru, akkurat som de tror på at Jorden ble skapt på seks dager og at den er bare noen få tusen år gammel. Men for de kristne jeg kjenner til, er dette en del av den kristne mytologien som illustrerer hvordan folk tidligere tenkte på verden, det er ikke noe de oppfatter som historiske fakta.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat