Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-19, 14:20   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, vi skal totalrenovere nykjøptbolig: Hva må vi tenke på?

Vi skal ha møte med byggeleder neste uke, men de kan ikke starte noe praktisk før 1. oktober. Ukene fram til da må vi bruke fornuftig. Det vi har tenkt på er i hvert fall dette:

  • Plantegning på kjøkken, siden vi vil flytte det til et annet rom. Det holder jeg tak i og er nesten i mål.
  • Gulv: Hvordan er laminat, parkett, gulvbord og "settinnnoeher" i forhold til hverandre? Momenter er støy og varme, jeg går gjerne barbeint og vil slippe å fryse tærne blå.
  • Firmaet anbefaler å rive innervegger for å avdekke ev fuktskader. Det tror vi er lurt. Da får vi også bedre isolering, skjult elektrisk anlegg og noe mindre rom. Jeg tar med vindsperretipset her.
  • Og da tar vi med at om nødvendig må bordkledning over og under vinduer skiftes. (Utvendig panel er faktisk ganske bra!)
  • Levere søknad på endringen vedr. carporten. Vi vet at andre har gjort tilsvarende endring, så vi kan vise til dem.
  • ENØK-støtte, finne ut om det er relevant i fht det vi gjør. ENØK-rådgiver skal spilles inn til byggeleder før kontrakt skrives.
  • Liste opp ting vi minst vil ha i kontrakt og hva som er lurt å ha med der.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat