Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-15, 09:28   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvis alle skoler hadde like uniformer over lang tid, kunne det muligens bli billigere, men det er veldig lite realistisk å tro at det skulle kunne gjennomføres i praksis.

Jeg gjetter dessuten på at de med god råd vil ha eget tøy som barna bruker utenom skoletid. De med dårlig råd må bruke skoleuniformen hele tiden (ellers vil jo kostnadene dobles). Da har man jo løst minimalt i forhold til det opprinnelige problemet. Med mindre hele problemet bunner i at foreldre ikke klarer å si nei til at barna skal gå med kjempedyre vesker på skolen.

Blir ikke dette i tillegg et stort brudd på gratisprinsippet i skolen? Man får ikke delta i undervisningen uten at barna har klær og utstyr som skolen skal godkjenne og foreldrene betale.

Om en hel klasse er "uniformert" og et par unger faller så til de grader utenfor så er gratisprinsippet en vits.

Problemet ligger hos foreldre med penger som ikke setter grenser og som ikke vil "ofre" sitt eget barn i en syk forbruksspiral.

Jeg ville personlig foretrukket å ha uniform på skolen framfor å være alene som ikke-uniformert ved en overdominans av uformaliserte uniformer, selv om disse uformaliserte uniformene ble brukt på fritiden. På skolen måtte jeg påtvunget forholde meg til disse menneskene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat