Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-18, 11:03   #64
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.813
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endring i abortloven?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Denne synes jeg var godt og balansert skrevet: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...source=vgfront

ja, men jeg faller totalt av lasset når hun kommer til fosterreduksjon:
"Hvordan er det for et barn dersom det får vite at det opprinnelig var ett av to? At det kunne hatt en tvillingsøster eller bror – og ikke minst: At det var helt tilfeldig at det var dette barnet som ble født. Den som blir født, må leve med vissheten om at det kunne vært hun eller han som ble valgt bort. Og at det i så fall ville ha vært tvillingen som hadde vokst opp. Dette kan være en tung bør å bære."

Dette er helt uforståelig for meg. Det ER jo alltid helt tilfeldig hvem som blir født. Og om man tar en abort, så involvere man vel aldri barn man føder i etterkant i dette? Uansett tvilling eller enling. Jeg kjenner flere som tok abort tidlig i livet, men de har da aldri sagt til sine barn - tenk, du kunne hatt en storebror!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat