Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 22:54   #64
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Doprat.
Det er ikke noe problem å sette opp en vegghengt do, om den blir helt vegghengt avhenger av om soilrøret kan flyttes(kloakkrøret). Ellers får du innebygget cisterne.
Alessi Il Bagno vet jeg ikke noe om, men det er viktig å finne riktig doskål. Vi hadde en fra Porsgrund Bad som vi ikke var fornøyd med.
De spyler ulikt, fra ulike punkt og med ulikt trykk.
Den vi har fra Villeroy & Boch er vi veldig fornøyd med, fremdeles etter 12 år.

Dusjkar er ikke laget for norske standarer(tror ikke naboen under blir fornøyd med en kasse ned i sitt tak), men er mye brukt i Italia og Spania som har helt andre byggeforskrifter og et helt annet vanntrykk.

Jeg ville valgt dusjdører som kan slås inn på et nytt bad. Det er tett dersom jobben blir gjort ordentlig.
Husk at flis kan være vanntett, men fugene er det IKKE! Derfor er det ikke lurt å velge mosaikkfliser inne i dusjsonen(skjønner ikke at det blir gjort i det hele tatt).
Forbo har mange fine, enkle gulvbelegg, og baderomsplater er også et godt valg på veggene.

Dersom du velger plater fremfor flis gjetter jeg på at jobben vil gå raskere.

Og det som er sagt om Ikeas baderomsinnredning stemmer(vi valgte kjøkkeninnredning i eik og den er like fin etter snart seks år).

Det er utrolig mange fine blandebatterier, men velg ikke et "fossefall" eller noe i den duren. Det kan du ha på et pyntetoalett. Velg en skikkelig produsent.

Vola sine er fine, men det er ikke helst lurt å ha helt skjult rørsystem, jeg vet ikke om de kommer med vanlig rørtilkobling.

Lykke til.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat