Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-19, 11:13   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studere medisin i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tenker at medisinfaget er såpass tøft at det er et greit utgangspunkt å være skoleflink _nok_ , men det får jeg jo inntrykk av at datteren din er da, løve?

I Norge er drop-out-andelen på medisin svært lav, og det tror jeg har med "utvalget" å gjøre.

Jeg har ei venninne som studerte i Budapest. Hun syntes det var bra opplegg der, men at det var generelt litt kjipt menneskesyn når de hadde undervisning i anatomi, patologi og rettsmedisin. Det har jeg hørt fra flere andre også, etter studier i Bulgaria og Slovakia.
Jeg har utrolig dyktige kollegaer som har studert i Tyskland, Irland og Danmark. De har mindre interessante historier å fortelle fra studiedagene da.

Ja, hun er sannsynligvis skoleflink nok. Spesielt i de fagene hun interesserer seg for.... Hun er også klar over at det er et tøft studie.

Hun skal ta en prat med rådgiver på videregående og så får vi undersøke videre

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat