Tråd: Smoothie
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-15, 20:15   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smoothie

Chiafrø er billig på iHerb, jeg har kjøpt det der. Men jeg takler ikke chiafrø i smoothies eller chiapudding og slikt. Det føles som froskeegg i munnen.

Jeg lager smoothie nesten hver morgen, en diger mugge. Varierer litt mellom et par-tre typer. Basisen er 4-5 bananer, en halv pose frosne bær, et stort eple, noen store never grønnkål eller frisk spinat, litt rått vaniljepulver og iskaldt vann. Lager av og til knallgrønn smoothie, det elsker ungene. Da bruker jeg ikke blå eller røde bær, men feks. mango/ananas (frossen), banan, grønnkål eller spinat, grønne epler og gjerne kiwi. Kjempegodt.
Ellers bruker jeg mye blåbær, det er fullt av antioksidanter så jeg prøver å få i oss mest mulig av det. Kjøper masse frosne bær på Rema, koster ingenting. Og i sesongen kjøper jeg billig frukt som jordbær, hele ananas og mango, skjærer opp og fryser ned i poser. Lager mye bananis, det er som softis med ørlite banansmak, ungene elsker det og det er jo kjempesunt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat