Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-16, 12:44   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives dette ordet?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nokon: Det er ikke riktig å si, det er dessverre konvensjoner pr. ord når det gjelder om det skal være fuge-s eller ikke, og er det -s- i sammensetninger der andreleddet ikke begynner på -s, skal det være det i de hvor andreleddet begynner på s- også. (Det er ikke logisk!) Orakelet er Tanums rettskrivningsordbok, som jeg ikke har for hånda her, men jeg ser på nett at folk typisk skriver «stoppestedskilt» og muligens «stoppestedinformasjon» uten, så jeg tipper at det ikke skal være fuge-s. Men sjekk Tanum!

Då har eg drive med vranglære av opptil fleire kull elevar! Eg innbiller meg at eg lærte at konsekvenser for uttale var ein "regel" på Blindern.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat