Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-16, 20:11   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk- skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvfølgelig er det en grov beskyldning å skulle ha ekskludert andre barn, synes ikke du?

Nei, det syns jeg ikke. Voksne eksluderer de også, noen ganger ubevisst andre ganger helt bevisst. Det står jo også at hun var en snill person, som var snill mot de andre barna. Og jeg oppfatter dette som opplysninger som er gitt for å vise at hun nok ikke alltid evnet å se sin egen rolle i det datteren opplevde som sosialt vanskelig. Noe som er viktig å ta med seg. Det gjør henne ikke til en slem person, det viser bare at hun muligens mangler evnen til å ta inn over seg egen rolle i situasjonen. Det er veldig mye ved denne saken som tilsier at dette er en person som ikke kalibrerer egne reaksjoner med andre, før hun agerte på dem. Heller tvert i mot. Og hvis det er en ting jeg har lært etter ti år på FP så er det at man gjør lurt i å kalibrere egen reaksjon med andre før man agerer. Fordi virkeligheten kan se veldig annerledes ut gjennom andres øyne.

Vi voksne må tenke over om vår egen opptreden faktisk kan være med på å gjøre en situasjon verre for eget barn.

Det hadde derimot vært en grov beskyldning dersom det hadde blitt påstått at hun hadde mobbet, eller oppfordret til mobbing.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat