Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-06, 23:01   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amming og tannråte?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ammet i 16-20 mnd med alle barna, inkl. mye nattamming med tenner, og ingen fikk hull.

Jeg merket meg også et annet råd i dette bladet (som kom for et par dager siden):
En helsesøster som uttalte seg om barns personlige hygiene. Hun anbefalte å gi barna en klut til ansiktet og en til bruk nedentil, så var det viktig at de holdt styr på hvilken klut som skulle brukes hvor. Og klutene burde skiftes ofte, minst annenhver dag.

Virker veldig uhygienisk på meg, å ha rompekluter hengende for bruk flere ganger? Vet jo at de hadde det i gamle dager, før folk hadde vaskemaskin, men nå? Er det virkelig noen som bruker kluter flere ganger?


Jeg sparer virkelig ikke på kluter, kjøper masse billige på ikea og kaster de på vask etter bruk. De tar ikke store plassen i vaskemaskinen. Da er det verre at vi er storforbrukere av håndklær, men det er en annen sak.


Jeg leste forresten et annet sted hvor det ble anbefalt å bruke en bolle med vann til bleieskift. Æsj og fysj, takke meg til rennende vann. Jeg hadde aldri orket å vaske ungen i rompa med en klut for så å dyppe kluten i vaskebollen og vaske videre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat