Tråd: Ny pc
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-17, 22:15   #9
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny pc

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er også konsulent og de fleste hos oss kjører Thinkpad X-serie. Det vi ser er at med vår bruk så varer de 3-4 år, etter det begynner de fleste å hikke såpass mye at de som regel blir byttet ut. Men dette er maskiner som blir dratt med hit og dit (vi er mye ute hos kunder) og de blir brukt en del på batteristrøm, noe som gjør at batterikapasiteten svikter litt etterhvert. Vi budsjetterer med utbytte hvert 3,5 år.

Jeg vet ikke om jeg ville anbefalt en så dyr PC til privatbruk, våre er spekket ganske kraftig opp og er små og nette, men ganske så dyre. Men Lenovo som merke har jeg god erfaring med.

Er det Windows-installasjonen som begynner å hikke, eller selve pcen?
Jeg bare spør, siden jeg kjører Linux på mine og enda har en T410 i bruk, den gamle T400 fungerer helt fint ennå, også, men begynner å jo å bli litt treg, med åra.
X230 som jeg fortsatt bruker nærmer seg fem år, ser ingen grunn til å bytte den ut, ennå.
Alle sammen har riktig nok fått SSD i stedet for HD på etellerannet tidspunkt, men utover det har jeg ikke byttet en ting.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat