Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-19, 18:50   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til middager som barn/ungdommer kan lage

Første middag vel gjennomført, som foreslått lagde minstejenta (11) stekt ris. Jeg kjøpte "salatkylling" (smuldret grillkylling) som hun hadde oppi, sammen med rester av kokt ris fra wokmiddagen i går, rester av revet gulrot fra fiskegratengmiddagen på onsdag, litt paprika og vårløk, og et par-tre egg. Litt krydder. Det greide hun i alle fall helt fint, og det smakte godt, jeg har akkurat kommet hjem og varmet opp restene.

Neste torsdag er det tvillingbrorens tur, han har allerede erklært at han vil lage fiskesuppe. Det vil si "lage" - som en start tar vi ferdig fiskesuppe fra Rema, som han skal få varme, og så får han kutte opp og tilsette litt ekstra fisk, og varme rundstykker til.

Ingen av dem er spesielt redde for skarpe kniver, varme og den slags (de er til gjengjeld ganske redd for oppvaskmaskina ). Eldstejenta har som sagt laget middag flere ganger før, så hun finner alltids på ett eller annet.

Har notert meg flere av forslagene her, som forslag til senere middager.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-01-19 kl 18:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat