Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-19, 23:03   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal en bok

Vi skulle vært løver - Line Baugstø, riktignok en barne- og ungdomsbok, men den er så god og bør leses av alle. Språket er enkelt, og i starten tenkte jeg at denne treffer aldersgruppa, men ikke meg. Men den gjorde det i all sin enkelhet. Den rørt meg skikkelig. Handler om å være født i feil kropp.

A Little Life - Hanya Yanagihari, en murstein av en bok, men den er så sykt bra. Det er virkelig en bok som kryper under huden på en og som gjorde at jeg følte et veldig behov for å snakke med noen. Den starter som om den er en helt vanlig bok som følger en guttegjeng på fire på universitetet, og jeg trodde at greia var klasseskille og penger eller mangel på penger. Det er ikke det. Denne boka er så mye mer.

Educated - Tara Westover, det er en memoir. Jeg måtte sjekke flere ganger i løpet av boka, for det er egentlig ikke til å tro. Den beskriver en del jævlige ting, og om ikke den er språklig i toppen, så er den handlingsdrevet så det holder. Det handler om å vokse opp i en familie som er mormoner, men faren er også udiagnostisert bipolar og tror på dommedag.

Normal People - Sally Rooney, handler om forholdet mellom Marianne og Connell gjennom flere år. Det beskrives på en veldig god og dynamisk måte, og jeg blir dratt veldig med i denne boka. Tror det har med måten boka er skrevet på.

The Poet X - Elizabeth Acevedo, en bok som er skrevet på diktform, men det er en tydelig handling og hvilken diktform varierer. Hovedpersonen Xiomara er slampoet og boka er hennes dagbok. Beskriver oppvekst i Harlem, og det å vokse opp mellom kulturer bl.a. Den er utrolig godt skrevet.

The Seven Deaths of Evelyn Hardcastle - Stuart Turton, en anderledes krimbok. Hovedpersonen skal løse et mort, men våkner opp i en annens person kropp hver dag. Samme dag som oppleves fra forskjellige perspektiver. Likte starten bedre enn slutten, men den holdt seg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat