Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-22, 06:18   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.755
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandnes vs Viking vs billig garn?

Jeg kjører mye samme linje som Nokon. Kjøper fortrinnsvis norsk og dansk garn, og unngår så sant det er mulig, garn som er pakket inn i kjemikalier, plast, nylon. Godtar likevel inntil. 20% nylon i sokkegarn. Merinoull liker jeg ikke å strikke i, så det utgår. Billiggarn har jeg ikke særlig god erfaring med, plaggene holder seg mye dårligere enn plagg strikket i kvalitetsgarn. Selve strikkeopplevelsen er også noe helt annet med et godt garn. Har jeg et prosjekt på gang, men ikke helt der at jeg har råd til kvalitetsgarn, - det går lett med 1000kr til en genser - så venter jeg heller til neste måned.

Kjøper mest garn lokalt, dvs garnbutikken i sentrum, ikke Garnius som har utsalg ikke langt fra der jeg bor. Har ikke garnbutikken garnet jeg skal ha, sjekker jeg norske nettbutikker. Har veldig god erfaring med tostrikkedamer.no, de hjelper deg fram til fargekombinasjoner og sender raskt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat