Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-22, 11:00   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.224
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Omsøm - oppbevaring av bunadsskjorte

Vi fikk låne en bunad i forbindelse med min datters konfirmasjon. Som takk for dette har jeg lyst til å sy en oppbevaringspose for bunadsskjorten til bunadens eier. Jeg har fått tak i et gammeldags pynte-kjøkkenklede (eksempel på hvordan slike kjøkkenkleder så ut, ses her) som jeg har lyst til å sy om til bunadspose. Men hvordan?

Tøystykket er ca 120 cm langt og ca 55 cm bredt. Det har hullbroderier (litt ala det man kan se her) på den ene enden av tøystykket, og har broderte initialer til en felles slektning av både meg og bunadseier, på den andre enden av tøystykket. Jeg tror dette kledet er i lin.

Husfliden har oppbevaringsposer for bunadskjorter, hvor posen har form som en konvolutt. Er dette den beste fasongen, eller finnes det andre fasonger som vil passe bedre for mitt prosjekt?

Hvis ikke dette tøystykket sys om, så er jeg redd det går tapt. Jeg er ikke så flink til å sy om gamle klesplagg, så alle forslag til hvordan jeg kan sy dette om på best mulig måte, og samtidig beholde så mye som mulig av broderi og initialer, blir mottatt med takk!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat