Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-20, 14:15   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk av politiet i rasistiske tilstelninger

Forrige helg skulle SIAN ha et arrangement foran Stortinget. Det var varslet massive motdemonstrasjoner med bruk av lyd for å overdøve de som holdt innlegg. Jeg tok med meg 12-åringen for å vise hvordan demokrati fungerer i praksis. Vi blandet oss ikke inn i noen av grupperingene, men gikk sakte og rolig forbi det hele for å observere. Store deler av tiden hørte vi bare bråk og leven, men i en luke på noen 10 meter så hørte vi klart å tydelig hva som ble sagt.

Knerten var veldig opprørt i etterkant. Han lurte på hvorfor politiet trengte å bruke så mange personer og så mye utstyr for å passe på noen som stod og løy rett foran Stortinget. Og han var veldig klar og tydelig på at han aldri kan bli politi hvis dette kunne finne på å bli arbeidsoppgavene hans.

Det er jo ikke bare knerten som mener dette. Jeg ser at SIAN risikerer å utsettes for vold hvis ikke politiet beskytter dem. Men hvor mye eder og galle (og regelrett løgn) skal det være lov til å lire ut av seg og likevel oppnå beskyttelse? Hvor går grensen? Noen som har forslag til gode løsninger?



(Vi trenger ikke å diskutere (en svært liten andel av) motdemonstrantenes angrep på politiet i etterkant. Det er ikke formålet med spørsmålet mitt.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 02-09-20 kl 14:37. Årsak: og/å-feil
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat