Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-07, 13:14   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

"Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Endelig fikk vi da vores 2005 Volvo XC70 diesel hjem fra Sverige. Den skuffer ikke: romslig, stille, lekker, sterk som en okse ! Like super på motorveien som på marken, hvor Mr. Dib bruker den til å flytte ved i anhenger og dra nyhuggede trestammer etter seg. Bilen ble registrert ved nærmeste trafikkstasjon, hvor Mr. Dib ble spurt om han ville ha BR eller KH-skilt. sa han, og fikk de lokale KH-skilt (Drammen).

Men men... det er åbenbart ikke grenser for hva man skal bekymre seg om. En kollega kunne opplyse om noen naboer som var kjørt fra Sørlandet for å registrere deres bil i Billingstad og derved få seg BR-skilt. En annen kunne bekrefte at åh ja, hun solgte sin bil på et blunk til en mann som var kjørt fra den annen side av landet for å kjøpe bilen siden den hadde BR-skilt. Begge forsikrede meg desuten om, at det kan bli vanskelig å selge en bruktbil med "feil" skilt. Noe med at folk fra Bærum ikke vil se ut som om de bor i Drammen, og alle vil se ut som om de bor i Bærum.

Nåh, tenkte jeg, det finnes vel tullinger med i-landsproblemer overalt i denne verden. Men etter å ha lest litt i seneste diskusjon om "Harry" navneskilt på barnevogne, og husket en tidligere diskusjon hvor en flokk distriktsfruer udtalte seg høyt og lavt om, hvilke klessplagg var "Harry" ble jeg likevel nysgjerrig. Er det virkelig folk som går opp i skilten når de skal kjøpe seg bruktbil ? Før i forgårs vidste jeg ikke engang, at man kunne se på skilten hvor bilen var innregistrert, og uansett kan man jo registrere sin bil hvor man vil - så da blir pointen jo liksom litt borte ?

Opplys meg !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat