Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-09, 13:30   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

"Dele" opp familien når man flyr

Jeg grøsser når jeg leser denne historien.

http://www.dagbladet.no/2009/06/02/n...styrt/6512410/

Vi praktiserer samme regel, jeg og faren til barnet flyr aldri samme fly. Når vi reiser til og fra London og til Afrika så flyr vi forskjellige fly, i tilfelle noe skulle skje....
Egentlig synes jeg det er helt sykt fordi sjangsen for at noe skal skje er jo helt minimal. Og vi sitter jo i samme bil til og fra flyplassen der sjangsen for en ulykke er betydlig større, ergo hele tanken er ikke akkurat så gjennomført konsekvent.
Men alikevel gjør vi dette og det startet ved at vi kjenner veldig mange familier i England som gjør dette, det er ikke noe uvanlig. De deler seg automatisk når de reiser på ferie, og tar forskjellige fly.

Her i Norge derimot tror jeg ikke det er så veldig vanlig men jeg blir litt nyskjerrig etter jeg leser denne historien. Er det noen her som gjør det samme? Jeg vet at noen familier i utenrikstjeneste som flyr hele tiden gjør det, men hva med de som ikke flyr så ofte?
Hvis noen er i tvil så er jo hovedårsaken til at man velger dette at ikke hele familien blir borte om noe skulle skje. Som i dette tilfelle der faren og det ene barnet overlevde. For et forferdelig mareritt, jeg har slitt med flyskrekk i mange år og føler jeg har kommet over det de siste årene men det som skjedde med dette Air France flyet er bare helt forferdelig. Det er jo akkurat dette som visstnok ikke skal kunne skje, man som faktisk kan skje ... et fly bare styrter

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat