Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-14, 16:52   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefalinger: Vegansk mat fra iherb

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Dixie Diner: Siden jeg ikke tåler melk er jeg litt interessert, men jeg lurer på en ting. Er ikke det meste laget av soya (is, ost, yoghurt osv)? Jeg kan ikke spise soya heller nemlig, men skulle gjerne spist is og yoghurt...

Ikke alt, det finnes MYE uten soya også. Oatly har kommet med endel yoghurter i det siste (jeg synes ikke de er gode da), og de har også en KJEMPEGOD is i boks. Sjokoladevarianten er best men den finner jeg ingen steder lenger. Alle produktene er nevnt i linken over.
Og så finnes det en god ris-is som selges overalt nesten. 5 sorter tror jeg de har (blant annet vanilje, vanilje med skogsbærsaus, vanilje med sjokoladesaus, sjokolade med sjokoladesaus, jordbær med jordbærsaus og en til tror jeg). Mye ost er også uten soya, tror ikke det er soya i Wilmersburger, og Cheezly (som er den beste smelteosten, sverger til den på pizza) har en soyafri variant. Her er tacopaien jeg brukte den i sist, nydelig. Se hvor bra den smelter. Mozzarellaen er bedre på smak, men den er det soya i da.

Se utvalget på feks. www.veganlife.se og www.veganlife.no, der får du innholdsfortegnelse på alt. Se i oste-seksjonen, der finner du endel uten soya tror jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat