Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-10, 23:08   #100
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Amen og halleluja og det som verre er. Jeg er veldig enig med deg i akkurat dette. Jeg tar utgangspunkt i egen situasjon når jeg svarer siden det ble spurt om hva jeg bruker. Jeg har en alenemor-venninne som velger å bruke 9.000,- på å leie en leilighet til seg og sin datter. For henne er det viktig å bo der de bor. Hun tjener ikke spesielt godt og det betyr at hun må skjære til beinet på bl.a. mat og klær. Jeg respekterer det, men hadde aldri prioritert likt selv. Jeg hadde bodd billigere og dermed sluppet unna å hele tiden måtte tenke meg om 5 ganger på hver en krone jeg hadde brukt.

Hver sine prioriteringer - verre er det ikke.

Jeg har en husleie på 9500 kr og det er sannelig ikke frivillig. Her hvor jeg MÅ bo(av mange personlige grunner) er dette en rimelig husleie.. Jeg skulle gjerne betalt mye mindre på å bo og mere på annet.. men har ikke noe valg. Men jeg føler likevel vi har det vi trenger av mat og klær, selv om vi ofte lever litt fra hånd til munn og må planlegge litt. Handler stort to ganger i mnd og sparer mye på det. Handler mest på rema 1000 for de er billigst og jeg syns de har godt utvalg. Vi spiser mye frukt og grønt og sunt, og kjøper lite snop og ingen brus. Jeg syns vi har det vi trenger, selv om jeg har LAV inntekt. 5000 i mnd på mat og husholdningsting er jeg fornøyd med hvis jeg får til. Det er nok melken til lillebanangutt som ødelegger budsjettet litt, med sine 30kr literen. Men vi holder ut....

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat