Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-12, 15:14   #182
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes vi godt utnytte de spiselige delene av dyret på en best mulig måte. Bruke innmat osv. Men MUK, det er ikke mat. For å få det til å bli mat må det prosesseres sånn til de grader at man har mistet meg for mange ingredienser siden.
MUK er uspiselige deler av dyret (sener, beinrester m.m.) kvernet sammen og smakssatt av en bransje som vil tjene mest mulig penger på avfallet sitt og hevder at de gjør det på grunnlag av miljøet. For meg er det opplagt at det ikke er hovedmotivasjonen.


Men jeg boikotter jo uansett de produsentene som også lager produkter med MUK.

Nei. det er faktisk feil, muk er muskelfibre fra dyr , slik som kjøtt er, mmen har mistet den vanlige kjøttstrukturen pga den mekaniske fjerningen av kjøttrestene fra bena.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat