Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-15, 13:37   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.865
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Livsstilsendring", tips og hjelp ønskes

Drar opp denne igjen, jeg.
Nå har jeg lest alt jeg har kommet over herinne om slanking, karbo og 5:2 dietten.
Jeg slanker meg nå. Har holdt på i 2 uker. Har aldri telt kalorier før så har lastet ned den appen, Lifesum og registrerer alt jeg spiser i uka. Litt mer slakk i helgene men følger med. Synes den appen er kjempefin og inspirerende.
Jeg spiser visst altfor mye karbohydrater så må lese mer om det.
Har kuttet ut brød i ukedagene og spiser Rugsprø og Ryvita knekkebrød i steden. Skal prøve meg på å bake brød men har dårlig erfaring med det, det pleier å ende som mordvåpen. :fustrert:
Sparer inn på karbohydrater på knekkebrødspising så har litt mer å gå på til middag.

Jeg fant dette på nett

Spiser du derimot mye karbohydrater disse dagene, vil du verken gå ned i vekt eller oppnå helsefordelene.
Du vil antagelig ikke få bedre helseverdier, fordi det handler om å holde et stabilt insulinnivå. Går du ikke ned i vekt, bør du revurdere hva du spiser når du ikke faster.

Dropp karbohydrater på fastedagene
Blir du veldig sulten på fastedagene, anbefaler Mosley karbohydratfattige fastedager. Selv spiser han kun proteinkilder som kjøtt og fisk med grønnsaker som tilbehør når han faster.

Blodsukkeret stiger med karbohydrater og gjør deg mer sulten. Grønnsaker er kalorifattige, så spis store mengder og bli mettere
.


Jeg er veldig glad i pasta så må skjerpe meg på det. Mulig det hjelper å bruke fullkornspasta og brun ris? Må lese mer om det. Skal lese litt mer om middagstips ved lavkarbo.
Evt spise mindre av karbo og heller mer grønnsaker til middag. Det er sikkert en tilvenningssak etter hva jeg leser her.
Jeg er muligens på riktig vei for har gått ned 1 kg og magemålet er 1,5cm mindre enn for 2 uker siden så spent på fortsettelsen. :

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat