Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-07, 23:09   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dukker og homofili

Jeg sier, som Orkide her - at på den ene siden må man ikke gi etter for farens ønske i denne saken, da det overhodet ikke finnes noen dokumentasjon på at gutter blir homofile av å leke med dukker eller ta på hverandre. Han har heller ikke noen grunnlag for å nekte barnehagen dette ut i fra sin muslimske tro.

Men, som Orkide sier - man plikter faktisk å ta foreldre på alvor og behandle dem med respekt, selv hvor - for deg - hull i hodet meningen deres er.

I dette tilfellet syns jeg ped.leder, gjerne sammen med styrer, bør ta en prat med far - og mor, siden hun tydligvis er like forstokket, og forklare dem barnehagens grunnsyn og verdier.
Slik sier man tydlig i fra at man ikke aksepterer slike holdninger i barnehagen, og at man ikke vil gi etter for slike krav, men man viser også foreldrene respekt ved å gi dem en saklig begrunnelse på hvorfor kravet ikke etterkommes.

Jeg syns forøvrig også det var en god ide å ta kontakt med Islams råd for å få veiledning for hvordan gå fram i denne saken.

Ellers er min - aldeles ikke religiøse mann - overhodet ikke begeistret over å finne vår eldste sønn lykkelig dansende ikledd et glitrende strutteskjørt når han hentes i barnehagen...
Men, han tar det med stoisk ro - og håper ungen heller blir homse framfor å heie på Man U...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat