Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 08:03   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

"Eg lige isje at maen e på foball."
Det er vitterlig noe litt barnslig over en slik skrivemåte.

Men det er ikke dialekten som gjør det utsagnet der barnslig.
Jeg synes ikke dialekt er verre enn alle skrivefeilene folk stør om seg med, og i enkelte tilfeller kan man jo ikke være sikker på om folk skriver på dialekt eller om de rett og slett ikke har kommet lenger enn til å skrive lydrett?
Næsj, jeg liker at folk skriver riktig, men FB er jo ikke en arena der det er spesielt viktig og kanskje er det greit også? Folk som mest sannsynlig aldri uttrykker seg skriftlig i andre sammenhenger, tør å gjøre det på FB, og det blir jo for dumt å kritisere dem. Det bekymrer meg likevel at "alt" er lov på FB, for det er i alle fall ingen grunn til å tro at rettskrivningskunnskapene, som vel har vært i fritt fall lenge, får noe oppsving med sosiale medier.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat