Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 12:25   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet "å lese"

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig! Man har hørt boken, ikke lest den.


Men om man for eks har vært gjennom Jo Nesbøs "Harry Hole"-serie både ved å lese og å lytte. Er det da helt feil å si at man har lest serien? Er det noe poeng å presisere at noe er lyttet til?

Jeg tenker at i den sammenhengen er poenget at man har vært gjennom innholdet på et vis, ikke presisering av måten man har tilegnet seg innholdet.

Jeg holder nå på å lytte meg gjennom en annen krimserie og da sier jeg "lyttet meg gjennom". Det virker mest naturlig, men jeg ser nok ikke alltid hensikt i å spesifisere om det er lytting eller lesing når begge deler er gjort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat