Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-18, 14:46   #31
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningestrømmen over Middelhavet

Jeg fikk lyst til å dra opp denne igjen, for i Facebookfeeden min kom Siste skrik fra Lesvos opp nesten rett etter et bilde noen jeg kjenner hadde lagt ut fra ferien sin på en annen gresk øy.

Nesten 10 000 flyktninger er nå på Lesvos. Noen av dem har vært der ett år. Strømmen fra Tyrkia til Hellas øker, og det kommer mer enn 100 nye over grensen hver dag. Flertallet er kvinner og barn, blant dem mange gamle og gravide. Det er så lett å glemme at dette fortsatt pågår sør i Europa når vi har klart å tette smutthullene nordover.

Vi må ikke glemme de som sitter fast i leirene, lokalbefolkningen som har fått øya si snudd på hodet uten den nødvendige hjelpen til å håndtere det fra storsamfunnet, hjelperne - både lokale og tilreisende - som prøver å lette situasjonen og livet til flyktningene og andre berørte. Jeg gir en god slant av feriepengene mine, samtidig som jeg skammer meg over at jeg så lett klarer å skyve dette ut av det daglige nyhetsbilde og ikke gjør mer for å hjelpe.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat