Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-19, 19:26   #48
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette høres sikkert veldig kritisk ut, men det er ikke egentlig det. Jeg tror at hvis ungen min hadde vært på så mye feirer at han var lei og vi i tillegg ikke hadde noen steder vi uttalt ønsket å dra til med familien, hadde vi nok brukt en del tid på å reflektere over hva som er hensikten med feirer, hvorfor vi reiser og hva vi skal få ut av det. Det er en ganske ekstrem situasjon i samfunnet når store deler av befolkningen har behovene så godt dekket at de ikke klarer å finne på hva de skal ønske seg, hvor de skal reise, hva de skal oppleve - men likevel må det være noe! Når verden i tillegg er preget av en nærstående klimakatastrofe, er det kanskje en veldig fin anledning til å spørre seg selv hva som er det egentlige behovet. På samme måte som når vi spiser fordi vi kjeder oss, er stressa eller andre ubehageligheter.

Jeg tror vel ikke det er helt der det ligger altså. Vi har også reist på masse fine ferier. Og har problemer hvert år med å finne på noe. Og det er ikke fordi vi har opplevd alt. At ungene er lei av å reise. Det handler mer om forskjellige ønsker, og ikke minst om økonomi. Det er det som er det vanskelige med å tenke ut feriemål. Hadde vi hatt banken full av penger, så hadde det ikke vært like vanskelig gitt. Men alle fire vil gjerne få så mye som mulig ut av de pengene vi har til bruk på ferie. Innenfor sine interesser. Det er da det blir vanskelig.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat