Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-19, 19:41   #51
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette høres sikkert veldig kritisk ut, men det er ikke egentlig det. Jeg tror at hvis ungen min hadde vært på så mye feirer at han var lei og vi i tillegg ikke hadde noen steder vi uttalt ønsket å dra til med familien, hadde vi nok brukt en del tid på å reflektere over hva som er hensikten med feirer, hvorfor vi reiser og hva vi skal få ut av det. Det er en ganske ekstrem situasjon i samfunnet når store deler av befolkningen har behovene så godt dekket at de ikke klarer å finne på hva de skal ønske seg, hvor de skal reise, hva de skal oppleve - men likevel må det være noe! Når verden i tillegg er preget av en nærstående klimakatastrofe, er det kanskje en veldig fin anledning til å spørre seg selv hva som er det egentlige behovet. På samme måte som når vi spiser fordi vi kjeder oss, er stressa eller andre ubehageligheter.


Ja, hørtes kristisk ut.

Nå er det sånn at denne ungsommen er en kar som aldri sier at han ikke liker noe. Men han liker seg best hjemme og blir ganske fort "kokt" når det er varmt. han liker å bade, men siden han er litt alene der nå som broren er blitt så stor, så blir det jo fort litt kjedelig. Det er ingen som vi umiddelbart ser at han kunne hatt med seg på ferie heller. Han er jo alltid minst og han har ikke kommet i samme shoppingmodus som broren har. Da blir storbyer i varmen for å se på severdigheter og butikker litt mye. Mye gåing for den som har vært minst de tre siste årene når vi har vært i storbyer.

Men vi vil ikke la være å dra på ferie selv om han helst vil sitte med en PC! Vi er tre andre som liker å reise. Mine helseutfordringer gjør at jeg ikke kan sole meg. Transplantasjonsmedisinene nedsetter immunforsvaret, også hudens immunforsvar. Dette gir 50 % alle transplanterte hudforandringer og forstadier til kreft. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "det egentlige behovet"?

Vi kunne tenkt oss til USA igjen, men det er for dyrt for oss i år.
De siste årene, etter vi sluttet med charter pga barnas alder, har vi vært i London, Paris, Barcelona med påfølgende uke i leilighet etterpå i en by litt nordover, og i New York (New York i påsken fordi jeg ikke hadde klart New Yorkvarme noe godt. Fordi vi fikk reist i påsken klarte jeg å reise rundt mye mer). Så ja, ulike behov.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat