Tråd: Net-a-Porter
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-06, 09:49   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Net-a-Porter

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Dette betyr at moms trekkes fra i landet jeg bestilte fra, ikke sant?

Jepp. Og i Storbritannia (hvis jeg forstod deg riktig) er "momsen" (VAT) 17,5%, så det betyr at det skal trekkes fra 14,89% på prisen. Så skal man betale norsk mva på 25% pluss eventuelle gebyrer når varen innføres til Norge.

I tillegg kommer toll på enkelte varer. Klær er det ofte 12% toll på i tillegg til 25% mva. Jeg er ikke sikker på rekekfølgen det beregnes i.

Bonusinfo: Bøker er mva-fritt både i UK og Norge, så de får hverken fratrekk eller påslag. Amazon.co.uk trekker fra VAT på andre varer som f.eks filmer og CD-er. Det er ikke alle nettbutikker som gjør det. Innad i EU betales "moms" til landet der varen kjøpes.

Ben "taxman" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat