Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-15, 15:19   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?

Det Mav sier er jeg veldig enig i.

Hva slags innstilling man har til hund og hvor godt man liker hund påvirker hvordan man ser på arbeidet det er.

Setter man på timer på hundeeiere hvor tiden brukt på hund blir målt så er det klart at det tar tid. Spørsmålet er mer om man anser det som jobb eller en del av naturlig hverdag.

For min del ville hund vært jobb og jeg er ikke motivert nok til å inkludere sånt i hverdagen til å skaffe hund. Jeg har passet hund og syntes det var pes å måtte ta meg av den. Det med å ordne ting i feriene ville jeg opplevd som så begrensende på familiefriheten at det i seg selv hadde vært argument mot.
For folk som tenker på hund omtrent som en ekstra unge blir det selvsagt annerledes. Da blir det å betale hundehotell, vaksiner, dressurkurs, fór og annet hunden trenger like naturlig som å betale barnehageplass og mat til ungene.
Jeg er nok ikke helt der..

Jeg synes alt for mange har hund og tenker at det ikke er bra at det er noe som det nesten forventes at man skal ha som perfekt familie.
Hunder har det best med dedikerte eiere. Jeg er også sterkt uenig i at barn trenger å vokse opp med dyr for å bli gode mennesker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat