Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-17, 11:02   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For lite flisespikking i norsk skole?

Enig med deg, Harriet. Jeg tror ikke lærere flest er bedre i rettskriving enn den jevne nordmann. Det nytter ikke alltid å skylde på slurv og tidspress heller - særskrivingsfeil, og/å-forvirring og dobbel konsonant-feil av typen "sykkle" (sic!) er normalt ikke reine slurvefeil. Som språkutdannet pirkehue synes jo jeg at alt som sendes ut fra skolen bør være korrekt, men jeg mistenker at den store majoriteten ikke synes det er så farlig. Jeg tror korrekt språk generelt ikke har særlig høy status blant folk flest. "Man skjønner jo hva som menes" er gjerne gjennomgangstonen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat