Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-17, 21:40   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du noe à la "et indre telleverk"?

Er spent på hvordan dere opplever det. Jeg begynte å gå 70.000 skritt i uka ved årsskiftet og hadde trodd at jeg etterhvert skulle få en "feeling" på hvordan jeg lå an uten å bruke klokka - mangler totalt.

Når jeg begynte å tenke på det så mangler jeg veldig mye på sånn telling og måling "av meg selv". Jeg har ingen anelse om hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av en dag - da må jeg notere og sjekke. Har problemer med å vite hvor lang tid som har gått (altså, uten klokke. Jeg er ikke totalt blåst. ) Jeg vet feks ikke hvor lang tid det tar å gå på butikken (som jeg jo har gått på en del ganger).

Det er kun to ting jeg på en måte har med meg inni meg og begge delene er releatert til håndarbeid:
- Jeg kan måle ting uten målbånd. Vet ca hvor langt 10 cm og 1 cm er og kan se på et erme om det er 16 cm (ikke helt eksakt da, men ca)
- Jeg husker farger, slik at jeg kan være på en butikk og vite at den gule blusen der er den fargen som er på skjerfet mitt hjemme. (Dette kunne jeg ikke før. Husker tydelig jeg var helt himmelfallen over at Nenne og Filifjonka her inne kunne det)

Så hva er det du ikke trenger å måle, veie og telle, men bare vet?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat