Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-18, 18:02   #97
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker at det er litt betegnende for personligheten? problematiseringsevne? hvis man tolker "jeg senker skuldrene når jeg er på hytta" som "jeg har skuldrene oppunder ørene til enhver tid hvis jeg ikke er på hytta". Det er absolutt ikke det samme.

Jeg senker skuldrene når jeg får et glass rødvin i hånden på fredagskvelden. Det betyr ikke at jeg er en alkis som teller timene til neste gang jeg kan drikke. Det er hundre andre ting som også får meg til å senke skuldrene. Og det er jo ikke alkoholen som får meg til å senke dem, men følelsen av at nå er det helg, nå har jeg fri, nå kan jeg slappe av. Samme er det med hytta. Hvis jeg ikke drar på hytta, finner jeg andre ro-triggere. Løpetur, fredagsfilm, noen har sikkert gullrekka. Samesame but different.

Yes. Sånn.

Da jeg hadde hytte tilgjengelig senket jeg skuldrene der fordi telefonen min ikke hadde dekning (selv om jeg vet at jeg kan slå den av), fordi jeg liker å stirre inn i peisen og ikke TV-en (selv om jeg vet at jeg kan slå av TV-en) og fordi det kunne være helt, helt stille der.

Og så liker jeg skog/fjell/sjø/naturen tett innpå. (Selv om jeg har marka rett ved huset mitt og bruker den aktivt.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat