Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-06, 22:23   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er vi flere som gledegruer oss til Hsrry Potter 7?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg sitter med en masse teorier foran denne siste boka, blant annet tror jeg at Snape er på de godes side, og at han muligens dør for dem.

Jeg synes det er helt opplagt at Snape er på de godes side. Og jeg er veldig spent på hva Rowling har tenkt å gjøre med stakkars Draco, som nå virkelig er helt alene, etter å være avslørt som Death Eater, men ha sviktet Voldemort ved å ikke greie å drepe Dumbledore likevel. Snape er den eneste som er på Dracos side nå, og Draco vet ikke at Snape er agent for de gode (gitt at han er det, da, men det regner jeg egentlig med).

Jeg kan se for meg at Snape kommer til å ofre livet for Saken, eller for Draco, eller en slags kombinasjon. Og at Harry er den eneste som egentlig vet (litt) hvordan Draco har det og hva han har gjort - og hva han ikke gjorde. Og at selv om han hater Snape mer enn noensinne, så har det vært antydninger til kimen til mer forståelse mellom dem - Harry har innsett at faren hans behandlet Snape dårlig, og han følte seg veldig nær og ganske beslektet med "halvblodsprinsen", som jo viste seg å være Snape.

Forholdet mellom Harry, Snape og Draco, og hvor de går i forhold til hverandre, ser jeg som det mest spennende frem mot bok 7.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat