Tråd: Safran
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 16:00   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg skjønner godt at du et øyeblikk ble litt innbildsk Safran. Jeg tenkte også på deg. Her er en oppskrift på middag som inneholder safran med liten s:

INDISK EGGERØRE

2 tomater
4 vårløk eller 1/2 purre
frisk ingefær, ca 2 cm
1 grønn chilipepper
8 egg
1/2 gram safran
1/2-1 ts garam masala
salt og pepper
50 g smeltet smør eller margarin

Legg tomatene i kokende vann til skinnnet sprekker. Flå og del dem. Rens vårløken, og skjær den i tynne ringer. Skrell ingefæren. Riv den, eller pres den i en hvitløkspresse. Del chilipepperen i to på langs, skrap ut frø og skyll og finhakk fruktkjøttet. Vask hendene. Knekk eggene i en bolle. Bland inn safran, garam masala, salt og pepper. Visp eggene lett sammen. Smelt ca 50g smør på svak varme. Ta opp det klare smøret med en skje. Det blir ca 3 ss. Bunnfallet skal ikke være med. Hell det klarede smøret i en stekepanne. Varm det på forholdsvis sterk varme. Tilsett vårløk, ingefær og chili. Rørfres bladingen på sterk varme, men ikke la det svi seg. Reduser varmen. Bland tomatene i eggblandingen. Hell eggeblandingen i pannen, og stek eggerøren på svak varme. Fordel den kremede eggerøren på 4 tallerkener, og server straks.

Denne oppskriften er det jammen lenge siden vi har prøvd. Knallgodt med ferskt brød til.

Tusen tusen takk, den skal prøves!!!
Regner med at jeg får tak i garam masala i en velutstyrt matvarebutikk som feks Meny?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat